Blogbejegyzés

Zora Fashion-os fotózás

Naponta közel 3000 eladási célzatú üzenet talál meg bennünket átlagosan derül ki egy marketingspecialista weboldaláról. Egy hirdetésről ¼ másodperc alatt döntünk, hogy érdekel-e minket, több figyelmet szentelünk neki vagy elengedjük a szemünk vagy a fülünk mellett.

3000 hirdetés nagyon soknak tűnik, de ha egy percig belegondolunk abba, hogy amíg kocsival végigmegyünk az utcán mennyi plakáttal találkozunk szembe, és eközben a rádióból is reklámok szólnak… Az agyunk teljesen alkalmazkodott ennek a mennyiségű információnak a feldolgozásához, olyannyira, hogy már észre sem vesszük. A minap sokadjára belefutottam egy ruhaüzlet hirdetésébe, ez inspirált most engem. A képen fiatal, vékony, lányok, a szöveg, „nagyméretű női ruházat molett nőknek”.

Nem értem… vagyis értem… de mégsem értem.

Megyek az utcán, rengeteg információ áramlik felém, és van pár másodpercem, hogy eldöntsem, ez Nekem szól vagy sem. Ez idő alatt ránézek egy fotóra és abból már látom, hogy azonosulni tudok –e a reklámfotón szereplő modellel vagy sem, akár én is lehetnék, ez Nekem szól gondolatom támad vagy nem. Ennyi időnk van dönteni, és ez baromi kevés arra, hogy elmagyarázzuk bárkinek, hogy hé, dehát Neked is tudunk ruhát találni, csak gyere be. A ruhaüzletek több mint 90 %-a úgy gondolja, hogy bárki is legyen a célcsoportja kivétel nélkül mindenkinek függetlenül testalkattól és kortól 18-20 éves, vékony, hosszú hajú lányokkal kell mindent eladni. Én azt értem, hogy a nagy márkák ezt csinálják, főleg mert ezt a korcsoportot célozták meg, azt is értem, hogy a „szakemberek” megmutatták mik a szépség jegyei életkorban és testalkatban, és azóta mindenki vakon követi Őket, és sokan egyetértenek ezzel, de mégis baromira elszomorít, hogy nem igazán látok Nálamnál idősebb és különböző testalkatú hölgyeket akik bemutatnák milyen stílus és fazon áll jól egy egy életkorban és testalkathoz.

Régóta vágytam arra, hogy olyan hölgyeken mutathassuk be egy ruhaüzlet kínálatát-vagy legalább annak egy kis részét akik a női sokszínűséget mint reprezentatív értéket képviselik, képesek a lényükkel, a szépségükkel azt bemutatni, akik olyanok amilyenek valójában a nők.

Lánczos-Benkő Tímea stílustanácsadóval egy beszélgetés indította el Bennem a lavinát, és az ötletelések után megkerestem egy pécsi ruhaüzletet a ZORA Fashiont, és kísérleti jelleggel kipróbáltuk, milyen hatása van egy ilyen fotózásnak.

Most már tudom, hogy jól döntöttünk, és nemcsak Nekünk érte meg a belefektetett energiát, hogy igenis az emberek felfigyeltek erre a kezdeményezésre, egyre nagyobb igényük van arra, hogy reális képeket lássanak maguk körül, amibe belefér minden testalkat és minden életkor! Azt is láttuk a saját szemünkkel, hogy milyen erő van egy ilyen női közösségben (annak ellenére hogy nem ismerte egymást a társaság), hogy a lányok mennyire képesek voltak egymást bíztatni, miközben az elején szerintem picit izgultak, hogy milyen jó hatással volt az önbizalmukra ez a fotózás.

A fotózásból egyébként sokat tanultunk, én például el vagyok szokva attól, hogy a háttérre is jobban odafigyeljek, valamint az elsődleges cél a ruha bemutatása lett volna, de a szépséges hölgyek annyira ragyogtak, hogy képtelenek voltunk a ruhákra figyelni … egy csomó boldog és ragyogó nőt fotóztunk ZORA Fashion ruhában tulajdonképp végülis ez lett az image fotózásból...  de legközelebb már máshol és máshogy csináljuk ami a sárga élelmiszerüzlet hátteret illeti. :)

Köszönöm Tímea, hogy együtt dolgozhattunk ezen a projekten (is), nagyon örülök Neked, Karesz a csodás fotókat, és lelkesedést, és Judit Neked pedig hogy a Zora Fashiont mint márkát adtad ehhez a projekthez, végül pedig a gyönyörű modelleknek Orsinak, "kis" Juditnak, Annamáriának, Alexának, Krisztinek, Andinak és Juditnak, hogy szépséges lényüket megmutatva a kameránk elé álltak.

Tags: